lördag 15 februari 2014

Jakobstadsstadsdelar - de valda bilderna

Fritz hade stora svårigheter att välja ut de slutgiltiga bilderna från reportaget. Fritz känner sig fortfarande osäker på valen. Kanske är det bättre att inte fundera så mycket utan hellre gå på intuition. Här är de och svaren på frågorna de fick:

1. Vad är det bästa med att bo i centrum?
2. Vad är din favoritplats i din lägenhet?
3. Vad finns alltid i ditt kylskåp?
4. Vad tycker du om din utsikt?
5. På vilken våning bor du?
6. Var äter du helst? (hemma, korvgöran, skolan..?)
7. Varför skulle du inte vilja flytta
8. Varför skulle du vilja flytta?
9. På vilken gata bor du?

Frida



1. Så smidigt och nära till allt och alla förståss!
2. Soffan i vardagsrummet, det är skönt att komma hem och mellanlanda i den innan man lägger iväg någonstans.
3. Citroner, de finns alltid där, för mitt citronvatten.
4. Det bästa med utsikten är att jag har en! Hade en husvägg tidigare så det är fint att se himlen numera.
5. Fyra underbara trappor upp!
6. Äter gärna i skolan där finns det alltid sällskap, men godare att laga sin egen mat förståss.
7. Flyttade in nyligen. Det var tungt att flytta hit då här inte finns en hiss. Och jag trivs bra här, även om jag inte är klar med stället ennu.
8. Flytta tänker jag sen när jag har studerat klart förståss och det är klart att det blir roligt att utforska ett nytt ställe! Var de då sen blir.
9. 'On the sunny side of the street'



Pertti



1. Det är väldigt kort överallt, några minuter till Biografen, några minuter till Datorbutiken, några minuter till Subway, några minuter till krogarna och några minuter till skolan.
2. Köket, är något med att sitta vid köksbordet, vid fönstret.
3. Det som är mer eller mindre en konstant när det kommer till kylskåpet så är det "tomheten".
4. Utsikten är inte den bästa, men den är intressant, man ser grannar, man ser folk jobba.
5. Jag bor på våning fyra.
6. Där man har bäst sällskap.
7. För att man bor så centralt och så billigt.
8. Skulle nog ändå vilja ha ett större ställe.
9. Bor på Kanalesplanaden.



Lycille


1 nära till allt, centralt
2 sängen, så mysigt att ligga med stora vita duntäcken i en ljus och romantisk lägenhet
3 mjölk, smör, ost och turkisk yougort
4 älskar min utsikt, bor i slutet på Runebergsgatan, så det är bara små trähus nedanför. Så min utsikt är fina hus tak mot söderläge och lång sikt
5 bor på 2a våningen
6 äter helst hemma med sällskap
7 den är så bra man gör den till
8 för lyhört, om jag skulle flytta skulle de vara för de.
9 Runebergsgatan

Zache



1. Nära till butikerna och skolan.
2.I soffan
3.Smör
4.Jo helt fin, speciellt på sommaren.
5.5 våningen
6.Hemma
7.Krångligt att flytta alla saker till ett annat ställe.
8.Skulle villa han en lite större lägenhet.
9.Visasbacken 2A 20

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar